Women in the Mirror (2002) – Yoshishige Yoshida
Filmom Women in the Mirror
završavam ciklus filmova čiji osnovni motiv predstavlja ogledalo i to u
simboličkoj ravni. Ogledalo kao medij u kome se odražava duša govori o njenom (patološkom) stanju
u ličnosti protagoniste i u Mirrored Mind
(OVDE) i u Fear in the Night/Nightmare
(OVDE), ali i u poslednjem dugometražnom filmu Jošišige Jošide, „Žene u
ogledalu“. Možda sam trebao ove filmove da poređam obrnutim redom zbog smera progresije
rastočavanja integriteta i identiteta ličnosti glavnih likova, jer u „Ženama u ogledalu“ imamo naprslo
ogledalo kao simbol gubitka sećanja na svoje poreklo, zatim u „Strahu u noći“ glavni akter
se odražava u više ogledala istovremeno, što nam svedoči o njegovoj podeljenoj
ličnosti, dok u „Reflektovanom umu“ naša junakinja projektuje svoj um u okruženje koje se kaleidoskopski ogleda samo u sebi, čime ona
potpuno potire svoje „ja“. Ovakva gradacija ne znači da je duševni bol Masako
ili Mive, protagonistkinje filma „Žene u ogledalu“ najmanji. Naprotiv, ona je
potpuno skrhana gubitkom sećanja, a onda i gubitkom familije, jer živi sama ne
znajući ništa o svojim rodbinskim vezama. Tek kad u policiju, u koju je
privedena zbog otmice jedne devojčice, stigne Ai, žena koja posumnja da je Masako
zapravo njena ćerka Miva, ona će početi da se priseća nekih detalja iz svog
ranijeg života... Ovako počinje film jednog od predvodnika japanskog novog
talasa, Kiđua Jošide, dugo planirani projekat kojim je i on hteo da ovekoveči
sećanja na Hirošimu i na teško nasleđe drugog svetskog rata, i to kroz vizuru
tri usamljene žene čiji su životi razoreni ovom nuklearnom katastrofom.
Comments
Post a Comment