Happyend (2024) – Neo Sora
Pre nekoliko nedelja pisao sam OVDE o osam
savremenih japanskih kratkometražnih igranih filmova s kojima sam pokušao da
predstavim stremljenja nove japanske kinematografije. I tada sam zaključio da
mladi sineasti mahom i nisu rođeni i punokrvni Japanci, već pridošlice sa
raznih meridijana. Takođe, uvideo sam da ova generacija milenijalaca i onih još mlađih pravi filmove
koji se bave usamljenošću u visokotehnologizovanom japanskom društvu, često na
način da izmešta radnju u blisku budućnost konstruišući svojevrsne distopije,
ali takve da se poređenje sa sadašnjim trenutkom neminovno nameće. U ovakav
obrazac se uklapa i prvi dugometražni film Neo Sore, rođenog Amerikanca, ali i
sina čuvenog Rjuiči Sakamota. Njegov Happyend
je još jedna priča o odrastanju, međutim ona i suptilno uvodi širi društveni
kontekst obeležen globalnim trendovima uzleta desnice, jačanja autoritarnosti
vlasti i represije nad stanovništvom, ujedno predstavljajući nam uticaj tih trendova na razvoj
mlade ličnosti danas, kao i njen odgovor na takav izazov. Tema je više nego aktuelna
i u savremenoj Srbiji, pa kad već nemamo priliku da gledamo domaće filmove koji
se relevantno i hrabro bave ovim temama, uvek možemo da računamo na vrednu braću
Japance.
Comments
Post a Comment