Cloud (2024) – Kiyoshi Kurosawa
Burna
godina za starog majstora horora, misterije i mraka, Kjošija Kurosavu, završena
je sa tri osrednja ostvarenja koja neće zacementirati njegov status
proslavljenog filmskog stvaraoca, ali ni umanjiti tu zasluženo stečenu slavu.
Naime, ni Kurosavina ambicija nije bila naročito izražena, jer je uradio jedan
srednjemetražni hermetični, gotovo autistični horor (Chime), zatim jedan rimejk sopstvenog
filma na nagovor francuskog producenta (Serpent's path), ali bez transcendentne
nadogradnje koja je originalu dala dostojanstvo osobene umetničke, uzvišene
vizije i, konačno, snimio je i Cloud,
triler koji, kao i prethodno pomenuti rimejk, više podilazi stereotipima žanra,
nego što naglašava Kurosavin distinktivni autorski pečat. Zapravo, može se reći
da Cloud eklektično obuhvata mnoge
njegove ranije već prezentovane ideje, ali ih potčinjava žanrovskim uzusima.
Tako radnja filma polazi od dubiozne prirode interneta (Pulse), zaplet se bazira na osveti, a raspliće se haotičnim
masovnim puškaranjem (Serpent's path), dok
epilog liči na zloslutno uznošenje preživelih poremećenih jedinki skršenog
društva nigde drugde do pravo u pakao (Creepy).
Pozajmljen je i najoveštaliji scenario psiho-trilera – kuća na osami, u šumi na obali
jezera, u kojoj naš protagonista strepi od šumova iz okoline zamišljajući ih
kao posledicu šunjanje osvetnika, njegovih prevarenih mušterija. Čini se da je reditelj posegao za
ovim izlizanim motivom samo zbog jednog širokog kadra iz prve trećine filma, prikaza
kuće na jezeru u trenutku kada nadolazeći oblak spušta senku sa šume na nju, kako bi
nam simbolično nagovestio ne samo borbu na život i smrt između zavađenih
pojedinaca, već i borbu za opstanak civilizacije koja se opasno primakla
divljini nekultivisane prirode. Ne treba ni da pitate kako se film završio, šta
je bilo na kraju. Poznavajući Kurosavu odgovor se sam nameće: Mrka kapa!
Comments
Post a Comment