Snoviđenja III - Juko Takeuči


Dešavalo se da se sa dugom jesenjom noći poklope sumorno kišno nebo, loša epidemiološka situacija, izolacija, usamljenost i shodno tome specifično melanholično raspoloženje. Izlaz je moglo biti gledanje eskapističkih filmova, ali i za to su potrebni određeni preduslovi. Da bih se usudio da startujem japansku romantičnu dramu – fantaziju iz 2004. godine pod nazivom Be with You, bilo je potrebno da prvo ugušim cinika u sebi, a oslobodim romantika i tek onda bi mogla da mi porastu očekivanja od ovog bega iz stvarnosti. Uspeo sam u svojoj nameri, jer mi je bezbolno proletelo dva sata tokom kojih sam čak i uživao topeći se u sentimentalnosti. Razmišljajući o ovom nenadanom udaru na moj integritet ličnosti ili na sujetu, dok sam pokušavao da isplivam iz mora jeftinih emocija (možda tako nazvanih iz čiste arogancije), zaključio sam da je uzrok moje raspilavljenosti gluma i pre svega prirodno zračenje lepotom, spoljašnjom i unutrašnjom, Juko Takeuči, ili lika Mio u koji je ona ušla u ovom filmu.

Be with You (2004) — Nobuhiro Doi

Posle filma potražio sam njenu filmografiju da proverim gde sam je već gledao, a gde bih mogao ponovo da je gledam. Našao sam je. Počinje ovako: Yûko Takeuchi (Born: April 1, 1980 in Saitama, Japan; Died: September 27, 2020 (age 40) in Tokyo, Japan). Umrla?! I to tek pre neku nedelju?! Guglam dalje i saznajem da je nađena u svom domu u Tokiju bez znakova života i da uzrok smrti nije potvrđen. Ostavila je za sobom osmomesečno dete. Tek sad ne mogu da verujem! U filmu Be with You radi se o majci koja umire otprilike godinu dana nakon porođaja iz nejasnih razloga. Prethodno ostavlja poruku detetu i mužu da očekuju njen povratak za vreme kišne sezone. To se i dešava. Mia se pojavljuje živa i zdrava, bez sećanja, ali fizički opipljiva, od krvi i mesa. Kako je i najavila, nastavlja život sa porodicom i nakon završetka kišne sezone vraća se na onaj svet. Tako njeno ustajanje iz mrtvih evocira mit o Persefoninom povratku sa onog sveta u vreme bujanja vegetacije kao simbolu cikličnog obnavljanja života.

Be with You (2004) — Nobuhiro Doi

Ne želim da kažem da mi je gospodin slučaj ili neka viša sila dala mig da poverujem u reinkarnaciju Juko Takeuči, niti da sugerišem da je ona povedena pričom iz filma Be with You izvršila samoubistvo. Takođe ne želim da kažem ni da smo Jukin duh i ja u nekakvoj tananoj paranormalnoj vezi ili usled efekta leptira, tj. povezanosti svih na planeti i svega u univerzumu osećamo zajedničke vibracije u univerzalnom kvantnom polju. Ali tek nakon onoga što mi se desilo sutradan uveče, posumnjao sam u koincidenciju i doživeo da su mi se pokolebala zdravorazumska načela.

The Inerasable (2015) — Yoshihiro Nakamura

Još jedno sumorno jesenje veče. Sedeo sam sam u svojoj sobi i razmišljao o filmu od sinoć i o Juko Takeuči. Lanac mojih misli prekinuo je tup udar koji je doleteo iz verande. Trgoh se, istrčah ka spoljnim vratima i kao u magnovenju, kroz zamućeno staklo vrata, videh nešto nalik na bujan riđi rep. Ne, nemoguće da je to moja siva omanja mačka, ovo je nešto mnogo krupnije. Kada sam otvorio vrata i pogledao niz stepenice, videh dole na odmorištu stepeništa mršavo četvoronožno stvorenje dugog trupa, šiljate njuške, dugačkog širokog repa, koje je prekriveno olindranom riđom dlakom. Lisica! Za trenutak smo se pogledali videći jedno u drugom strah, a onda lisica nezgrapno potrča vukući jednu nogu za sobom. Ostao sam ukopan, naježen od šoka koji se postepeno pretvarao u sažaljenje, koje sam osećao ne prema lisici, već prema Juko Takeuči. Sutradan sam se probudio sa utiskom da je sve ono od prethodne noći bilo samo san. Silazeći niz stepenice tražio sam nekakav trag koji je lisica mogla da ostavi, ali nisam ništa našao. Sedoh na stepenik i ostadoh tako zamišljen neko vreme sve dok me iz takvog stanja ne prenu komšija. Došao je da me upozori da pripazim na kokošinjac, jer je on sinoć u bašti iza kuće vedeo lisicu. Dakle nije bio san.

Creepy (2016) — Kiyoshi Kurosawa

Sutradan, nakon nemirnog sna i osećaja bolne čežnje koji mi se uvukao pod kožu, iz mene su pohrlili sledeći stihovi:

 

Njeno ime je Juko-Nežno Dete,

u skladu sa pojavom joj, oličenjem ljupkosti.

Njen udes fatalna lepota, sazidana na hiljadu i jednoj krhkosti.

 

Izlazeće sunce sija s njenog lica,

mešajući svoje zrake s toplinom joj duše.

Ma šta da u glavi-srcu njenom piše, sa lica joj uvek ista svetlost odiše.

 

Da skrije intimu iza osmeha večna,

nije to samo njena, već i niponska crta.

Nikad u javnost izaći neće, senka, drhtaj, suza škrta.

 

Glumačka slava nosi prokletstvo,

obrazinu još deblju stavlja.

Na zabravljena vrata katanac i rezu, dobro su zapreteni bol i patnja.

 

To jednom mora sve da pukne,

da provale potisnuta osećanja…

Al’ nikog biti neće da zaštiti nežno dete,

da ga zagrli uz umilna šaputanja.

 

Tada će i meni poruka da stigne,

tajni znak preko pola planete.

Gledaću Be With You i biti sa tobom,

potresen i uplakan kao malo dete.

 

Ti si bila svuda oko mene,

devojka pod kišobranom na malom ekranu.

A osećao sam pa sam izašao i video…,

bila si i hroma lisica na mom pragu.

 

Kitsune…

 

Be with You (2004) — Nobuhiro Doi

Comments

Popular posts from this blog

Perfect Days (2023) – Wim Wenders

Lee Chang-dong: The Art of Irony (2022) – Alain Mazars

For 13 Days, I Believed Him (2022) - Kiyoshi Kurosawa